Köp och leveransvillkor

Priser

Priserna på mailbag.nu är alltid inklusive svensk moms.

Mailbag reserverar sig för slutförsäljning samt slutförsäljning hos våra leverantörer.

Mailbag reserverar sig för eventuella felskrivningar, bildfel och felaktiga uträkningar. Vid justeringar av priser och fraktkostnader i efterhand informeras du alltid om detta och har den fulla rätten att ändra eller annullera din beställning utan extra kostnad.

Bedrägeriförsök polisanmäls. 

Företagsorder

Vid företagsorder kontakta kundservice@mailbag.nu.

Våra betalsätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Klarna Checkout

Mailbag använder Klarna Checkout. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Orderbekräftelse

När vi mottagit din order får du automatiskt en orderbekräftelse till din E-post adress med information om din beställning. Kontrollera så att alla uppgifter stämmer.

Frakt

Kostnaden för frakt specificeras i kassan och på din orderbekräftelse. Priset gäller för lossning på en plats. Pall och emballagekostnader ingår i frakten.

Leveranstid

Leveranstiden varierar beroende på produkt, säsong och leveransadress. Normal leveranstid är 3-9 arbetsdagar.

Leverans

Efter att din beställning är mottagen påbörjar vi hanteringen av din order. Transportbolaget kontaktar sedan dig för detaljer. Du får alltid ett besked om när varorna kommer att levereras, via sms eller telefon. Därför är det viktigt att du uppgivit ett telefonnummer där vi kan nå dig. En mottagare måste finnas på plats och kvittera godset. Om transportbolaget inte får något svar eller återkoppling på aviseringen eller att godset stått mer än tre dagar på terminal efter aviserning så äger vi rätten att leverera godset utan kvittens. Vid bokning av utkörningsdag efter 3 dagar från avisering så kommer godset levereras utan kvittens. Gods får bara stå på terminal i max tre dagar. Detta för att undvika lagerhyror och onödig hantering. Är godset trasigt eller skadat ska det noteras på fraktsedel innan påskrift. Har godset levereras utan kvittens så har mottagaren ingen rättighet att anmäla transportskada.

 

Hemleverans

Leveranser sker till tomtgräns och körbar BK2 väg om inte annat anges. Vi levererar endast till adresser i Sverige. Vid leveranser till flerfamiljshus levereras din order till porten. Leveranserna sker med turbil på dagtid.

En mottagare måste finnas på plats och kvittera godset. Är godset trasigt eller skadat ska det noteras på fraktsedel innan påskrift.

Om transportbolaget inte får något svar eller återkoppling på aviseringen eller att godset stått mer än tre dagar på terminal efter aviserning så äger vi rätten att leverera godset utan kvittens. Vid bokning av utkörningsdag efter 3 dagar från avisering så kommer godset levereras utan kvittens. Gods får bara stå på terminal i max tre dagar. Detta för att undvika lagerhyror och onödig hantering. Har godset levereras utan kvittens så har mottagaren ingen rättighet att anmäla transportskada.

Tungt gods måste lossas på en hård yta, godset lossas med palldragare. Det är chauffören som på plats avgör om det är möjligt att placera godset på önskad plats. I de fall detta inte är möjligt, t.ex. på grund av begränsad framkomlighet för lastbil, det går inte att lossa med palldragare på den aktuella ytan eller andra hinder lossas godset på närmast möjliga plats. Tänk på att godset körs ut med stor lastbil vilket gör att framkomligheten är begränsad på trånga vägar. Generellt krävs en bredd på minst 3,5 meter för att vi ska komma in med lastbil. 

Leverans till utlämningsställe

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normat 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Delad leverans

Vid vissa beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera leverantörer.

Ej mottagen order

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras för frakt och returkostnad.

Returer och byten

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar samt även varans orginalförpackning. När du returnerar eller utbyter dina varor måste du betala fraktkostnaderna för återförsändelsen. Så snart vi mottagit varorna kommer vi i enlighet med din önskan att skicka dig nya varor, eller ge dig full återbetalning. Vi ersätter dock ej för extra fraktkostnader eller andra utlägg.

Så här gör du vid byte/returer

Kontakta oss och uppge ditt ordernummer, vad du önskar returnera och orsaken till det. Om du inte kontaktar oss innan du återsänder dina varor löper du risken att inte få ersättning eller rätt till ett byte. Vid tar inte ansvar för varor som försvinner under returfrakten.

Reklamation

Skador som kan uppstå under transporten hem till dig står mailbag.nu för. Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till kundservice@mailbag.nu så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Skadan ska anmälas till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Felleveread vara anmäls till kundservice@mailbag.nu innom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen

Om skada eller felleverans har uppstått så får du inte använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget.

Vi garanterar att de varor du beställd är felfria vid leveransen. Skulle du få en skadad eller fellevererad vara vänligen kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 7 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.